کاریابی و استخدام ، شیوه یافتن شغل مورد علاقه
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

کاریابی و استخدام ، شیوه یافتن شغل مورد علاقه

شغل دلخواه من چیست؟

داشتن شغل دلخواه بیش از آنچه  فکر کنید در زندگی ما اثرگذار است. اینکه من به چه شغلی علاقه دارم؟ چگونه شغل دلخواهم را پیدا کنم؟ چگونه شغل مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟ چگونه شغل مورد علاقه پیدا کنیم؟ چگونه علاقه شغلی خود را کشف کنیم ؟ چگونه شغل آینده خود را پیدا کنیم؟

سؤالاتی است که اکثر ما در زمان­‌هایی از زندگی ‌مان از خود پرسیده‌­ایم. این سؤالات معمولا از جنس خودشناسی هستند و زمانی مطرح می ‌گردند که نیازی از جنس هدف ‌مندی در ما پدید می­‌آید. این سؤالات می‌توانند سر آغاز قصه ­‌های بزرگ ما باشند، قصه‌هایی از جنس خواستن، تلاش کردن و رسیدن.

نکته­‌ای که باید در نظر بگیریم این است که افرادی که شغل دلخواه خود را یافته‌اند و ما آنها را در این زمینه موفق می‌دانیم، همان کسانی هستند که تصمیمات جدی گرفته­‌اند و هزینه­‌های زیادی داده‌­اند تا کاری را انجام دهند، که برای آن متولد شده­‌اند و به گفته­‌ی خودشان برای انجام آن کار ساخته شد‌ه­‌اند.

این افراد همان کسانی هستند که می­‌گویند: «هیچ کس نیست که بتواند بیشتر از من به این کار عشق بورزد یا آن را بهتر از من انجام دهد». تست پيدا كردن شغل مورد علاقه به چه صورتی است؟

«ایسای»، برنده جابزه سال ۲۰۱۵ TED گفته: «درون افرادی که شغل دلخواه خود را پیدا کرده­‌اند، عطشی موج میزند. آنها کسانی هستند که برای صبح بیدار شدن و سرکار رفتن لحظه­ شماری می‌‌کنند».

شغل مورد علاقه، چه تأثیر­ی در کیفیت زندگی ما دارد؟

کاری که به آن مشغول می‌شویم اغلب تحت تأثیر شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی، نظام ارزشی و خانوادگی است. عوامل دیگری هم هستند که هوشیاری به آنها می‌تواند در تصمیم‌­گیری­‌ها نتایج بهتری را بوجود بیاورد.

بخشی از اهداف زندگی انسان رسیدن به لذت و تجربه تحقق خواسته است.

امروزه زندگی شخصی و کاری ما، پیوندی ناگسستنی با هم دارند. بخش قابل ملاحظه­‌ای از فعالیت­‌های روز­مره­ ما صرف ایجاد تغییر در زندگی از طریق کار و کسب می‌شود. در این مسیر، لذت بردن و داشتن آرامش درونی از این ‌که، کاری که انجام می‌دهید موجب رضایت شما می‌شود و یا کیفیت زندگی‌تان و دیگران را بالا می‌­برد، می‌تواند نیرومندی و پتانسیل درونی شما را برای عمل‌کردی هرچه بهتر حفظ کند.

افرادی که  به انجام شغل دلخواه‌شان مشغولند، نه ­تنها از مسیر خود لذت می ‌برند، بلکه در زمینه کسب درآمد هم موفق­­تر عمل می‌کنند و شادی و سرزندگی ازجمله خصوصیات آن‌هاست.

آیا شغل فعلی من، همان شغل دلخواه من است؟

لازم است شما هم ایده کار و کسب دلخواه خود را بشناسید. طبق تحقیقات «اسکات­دلیز­مور» سخنران TED هشتاد درصد مردم از شغل‌ شان راضی نیستند.

او این بررسی را با طرح سؤال ساده­‌ای انجام داد و پرسید: «چرا مشغول این کاری؟» این سؤالی است که شما هم باید از خودتان بپرسید تا در دسته انسان­هایی قرار گیرید که از فعالیت شغلی‌شان راضی‌اند. چه‌جوری شغل مورد علاقمو پیدا کنم؟

 

علاوه بر این، شغلی که انتخاب می‌کنید ارتباط مستقیمی با شخصیت شما دارد، در این راستا می‌توانید مقاله ما را در باره انواع شخصیت‌‌ها بخوانید.

تأثیر متقابل شخصیت و شغل چیست؟

وقتی راجع به افراد مختلف حرف می‌زنیم، شخصیت آنها مد نظر است که آمیزه‌­ای از خصوصیات مختلف است که در مواجه با موقعیت­‌های مختلف، به شکل­‌های متفاوتی ابراز می‌شود.

شخصیت شما مجموعه­‌ای از ویژگی‌های شماست که به واسطه نگاه‌تان به زندگی و نظام ارزشی شما در عملکردتان نمایان می‌شود.

همان‌طور که پیش­تر گفته شد، کاری که مشغول به انجام آن می‌شوید از همین نظام ارزشی و ویژگی­‌های شما می­‌آید.

حتماً شنیده­‌اید که افراد به کاری که انجام می‌دهند  تبدیل می‌شوند. باید بگوییم که با توجه به تأثیرات عمیقی که شغل بر شخصیت شما دارد این گفته درست است.

شغل مورد علاقه من چیست؟

کار مورد علاقه من چیست؟ یکی از راه­‌های تشخیص شغل دلخواه‌تان، توجه به ویژگی­‌هایی است که از خودتان سراغ دارید. برای شناسایی ویژگی‌های خودتان می‌توانید از فیدبک (Feed back)  یا همان نظرات دیگران استفاده کنید.

در این بین نقش علایق‌تان را در نظر بگیرید. افراد تعریف­‌های مختلفی از شغل ایده­‌آل خود دارند، اما یکی از تعریف­‌های مشترک بین اغلب این افراد این است که: شغل ایده­‌آل فعالیتی است که به آن علاقه داریم.

علاقه چیست؟

علاقه، تمایل یا رغبت، مولفه­‌ای است که در برخورد با موضوعات، باعث ایجاد حس در ما می‌شود. این حس، منجر به عمل یا عکس‌العملی از سمت ما می‌گردد که می‌تواند نمایان‌گر استعدادها ما باشد.

علاقه یا اشتیاق کشش خاصی است که برای هر یک از ما به گونه‌ا­ی خاص بروز می‌کند. اگر این حس را با کار ترکیب کنیم، در نتیجه پیشرفت، درآمد و لذت را ایجاد خواهیم کرد. ن

چرا نقش علاقه مهم است؟

علاقه همان انگیزه‌­ای است که همچون نوری در تاریکی باعث امیدواری است. نیرویی که در هنگام خستگی موجب برخواستن ماست و هدف ­ها و خواست­ه‌هایمان از دل علایقمان متولد می‌شوند.

افرادی که علاقه­‌‌شان را می‌دانند جهت و سمت سو دارند. دارای برنامه­‌های منظم و تدوین شده‌­ای هستند و این نظم، کلید موفقیت آنهاست.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد تنها ۲۰% افراد، از شغل‌شان رضایت دارند. برای آنکه در زمره این افراد قرار گیرید نقش علاقه به کارتان را دست کم نگیرید.

روش های ساده برای پیدا کردن شغل مورد علاقه:

۱ – رها باشیم :

صدایت را رها کن و گوش‌هایت را باز کن و از خودت بپرس کار و کسب مورد علاقه من چیست و چطور می‌توانم هر روز با بالا بردن کیفیت زندگی کاری‌ام زندگی بهتری را تجربه کنم.

۲ – عاشقی کن و کار کن :

به کاری که می‌کنی عشق بورز و قدردان خودت باش و کیفیت زندگی دیگران را ارتقاء ببخش.

این ترکیب کمک می کند تا درون‌تان فضای آرام برای پیشبرد کارهای‌تان ایجاد کنید .

۳ – از تجربیات دشوار نهراسید و شجاعانه بایستید:

برای ایجاد فضای آرام در وجودتان به تجربه‌های عمیق نیاز دارید با این تفکر می‌توانید سخت‌ترین یا پرهزینه‌ترین تجربیات را فرصت‌هایی برای پیشرفت بدانید .

به یاد داشته باشید شیرین‌ترین دستاوردها یا بزرگ‌ترین اکتشافات برای اولین بار آسان به دست نیامده است .

۴ – غفلت از فرصت یا قدردانی از زندگی:

از فرصت‌هایی که زندگی در اختیارتان قرار می دهد غافل نشوید و هوشیار لحظاتی باشید که در فرآیندی ساده در مسیر زندگی‌تان ندایی عجیب و آشنا از دل خود می‌شنوید که همان فرصتی را که سال ها در انتظار آن بوده‌اید را به شما تقدیم می کند .

حتماً این جمله را شنیده‌اید که شانس یک بار در خانه‌تان را می‌زند، واقعیت این است که شانس هر روز به شما رو می کند اما اگر قدردان این فرصت‌ها نباشید آن را از دست می‌دهید .

مراقب «آوای خوش اقبالی خودتان» وقتی زندگی به شما رو می‌کند، باشید.

۵ – با پیچ و خم های مسیر دوست شوید :

هیچ‌گاه دست از آموختن نکشید، همواره لازم است دیدی نسبت به مهارت‌هایی که باید در آنها متخصص شوید داشته باشید و برای رسیدن به آنها برنامه‌های منظم بریزید .

گاهی لازم است به صورت نیمه وقت یا کارآموز کار کنید تا پیچ و خم های مسیر را یاد بگیرید و به درآمد برسید و در این کار از انگیزه و علایق‌تان کمک بگیرید تا بتوانید مداومت خود را در کارهای‌تان حفظ کنید .

مداومت یکی از نکات کلیدی افراد موفق است و این را می‌توان با مطالعه زندگی این افراد به وضوح دریافت.

۶ – وقت تلف نکن:

وقتی حرکتی صورت نگیرد توقف دائمی را در پی دارد. شروع کنید و در طول مسیر تکه‌های پازل را کامل کنید، بیش از آنچه حرف می زنید عمل کنید.

ارزش زمان خود را بدانید، انسان به طور متوسط یک سوم  بهترین دوران زندگی خود را صرف کار و کسب می‌کند، از این وقت به خوبی استفاده کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که داشتن کسب و کار دلخواه هم، یک خواسته است مانند باقی خواسته‌های‌تان پس لازم  است برای تمام آنها به یک اندازه و نیرو تلاش کنید.

سوالات خود در زمینه کسب و کار از ما بپرسید و پاسخ آنها را به راحت‌ترین شکل دریافت کنید .در ادامه با چگونه شغل مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟ همراه ما باشید.

چگونه شغل مورد علاقه من پیدا می‌شود؟

چگونه علاقه شغلی خود را پیدا کنیم؟ پیدا کردن شغل مورد علاقه من یکی از آرزوهای بسیاری از افراد است چرا که انتخاب شغل مناسب و مورد علاقه می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی روی همه جهات زندگی داشته باشد. انتخاب شغلی یکی از کلیدی‌ترین انتخاب‌های زندگی است که می‌تواند بر روی مسیر موفقیت شما در زندگی تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم به شما راه‌هایی را نشان دهیم که با استفاده از آن ها بتوانید شغلی که مورد علاقه شما است را پیدا کنید. اما واقعاً شما می‌دانید به چه شغلی علاقه‌مند هستید؟ می‌دانم پاسخ برخی از شما مبهم است بنابراین شما ابتدا باید بتوانید شغل مورد علاقه خود را انتخاب کرده و سپس به دنبال راه‌هایی برای پیدا کردن شغل مورد علاقه خود باشید.

در ادامه قصد داریم موانع  انتخاب شغل محبوب و همچنین ویژگی‌ها و کار هایی که لازم است انجام دهید تا شغل مورد نظر خود را به دست آورید برای شما بیان کنیم.

از کجا بفهمیم به چه شغلی علاقه داریم؟

چگونه شغل مورد علاقه خود را انتخاب کنیم ؟ شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که شغل مورد علاقه من از کجا باید پیدا شود و اساساً ویژگی‌های شغل مورد علاقه من چه پارامترهایی دارد!! بسیار مهم است که بدانید به چه شغلی علاقه دارید. برای این کار به شما راهکارهایی پیشنهاد می دهیم تا راحت‌تر متوجه شوید به چه شغلی علاقه‌مند هستید.

برای این منظور با ما همراه باشید تا براساس کتای ایسای  به شما راه موفقیت در پیدا کردن شغل مورد علاقه را نشان دهیم.

تجربه شغل های مختلف

سعی کنید ابتدا چیزهایی را که دوست ندارید مشخص کنید. سپس به آن چه علاقه داریم توجه می‌کنیم در نتیجه دایره انتخاب‌های ما با این کار محدود شده و از بین گزینه های موجود یک گزینه را انتخاب می کنیم. یکی از مهم‌ترین سؤالات و به خصوص نوجوانان این است که در آینده چه کاره شویم؟ چه شغلی موفقیت را برای ما به ارمغان خواهد آورد؟

در پاسخ به این سؤالات توصیه می‌کنیم هرگز از تجربه کردن نترسید. اجباری نیست که شما یک شغل را انتخاب نموده و تا آخر عمرتان به آن مشغول شوید. افراد بسیاری در شغل‌های مختلف شکست خورده‌اند تا در نهایت به موفقیت کامل رسیده‌اند.

احتمالاً شما گلایه دارید پس هزینه و زمانی که صرف این کار کرده ایم چه می‌شود؟ فراموش نکنید هر چیزی بهایی دارد و وقت و هزینه‌ای که صرف کرده‌اید نیز بهای تجربه‌ای است  که شما به دست آورده‌اید.

مهم‌ترین عامل در مسیر موفقیت شما تجربه است که موجب رشد شما می‌شود و در آینده و در سایر کارها به شما کمک بسیاری زیادی در مسیر موفقیت خواهد کرد. برای مثال اگر دریک جلسه کاری شرکت کرده‌اید تجربه فنون و اصول مذاکره کردن را فرا گرفته‌اید که تا آخر عمر به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

برای یافتن شغل مورد علاقه من باید به هر سه ضلع این مثلث دقت داشته باشید و به یک اندازه به آن‌ها توجه کنید.

توانایی ایجاد ارتباط مؤثر

یکی از مهم‌ترین دستاوردهایی که در شغل‌های مختلف تا رسیدن به شغل مورد علاقه خود به دست آورده‌اید ایجاد ارتباط مؤثر است که می‌تواند در سایر زمینه‌های کاری و تجربه‌های زندگی برای شما کمک بسیار بزرگی باشد. خوب امیدوارم تا کنون برای یافتن شغل مورد علاقه خود به نتایجی رسیده باشید.

داشتن دید مثبت نسبت به تجربه شکست های کوچک

می‌خواهم به شما یک چیز را یاداوری کنم که هیچ وقت نباید فراموش کنید: شکست‌ها برای شما در واقع سکوهای پرتابی هستند برای رسیدن به موفقیت. فراموش نکنید تجربه شکست‌های کوچک می‌تواند زمینه‌ساز یک موفقیت بسیار بزرگ باشد.

از تجربه‌کردن کارهایی که احساس می‌کنید برای پیدا کردن شغل اصلی یا حتی شغل دوم مورد علاقه شما لازم است نترسید و با جسارت در مسیری که پیش روی شما است قدم بگذارید.

شغل مورد علاقه من چگونه پیدا می‌شود؟

چطور شغل مورد علاقه مان را پیدا کنیم؟ پس از این که متوجه شدید به چه شغلی علاقه مند هستید حالا باید بتوانید این شغل‌ها را پیدا کنید.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به شما راه‌هایی برای به دست آوردن شغل مورد علاقتان به شما نشان دهیم.

مهم‌ترین مسأله در مسیر پیشرفت شغلی شما پیدا کردن کاری است که بتوانید با عشق و علاقه قلبی آن را انجام دهید. بر طبق کتاب شغل دلخواه: اهداف و علایق در کار از ایسای قصد داریم به شما راهکارهایی ارائه دهیم تا بتوانید راحت‌تر شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید.

انتخاب شغل دلخواه با استفاده از نمودار ون

این نمودار به شما کلیدی می‌دهد: کاری مورد علاقه شما است که انتخاب آن به شما حس خوب بودن، قدرت‌مند بودن و مفید بودن را در شما ایجاد کند. هنگامی که این سه چیز در کنار هم قرار می گیرند مانند یک جرقه عمل می نمایند.

ایسای در کتاب خود می‌گوید داشتن شغل مورد علاقه به معنی دکتر یا مهندس بودن نیست بلکه اگر یک خدمتکار رستوران به گونه‌ای با مشتریان خود رفتار کند که حس کنند دوستشان دارد به این معنا است که آن شخص در کار خود موفق بوده و در واقع آرامش درونی دارد.

پس اگر می‌خواهید شغل مورد علاقه خود را انتخاب کنید ببیند چه شغلی درون شما حس آرامش ایجاد می کند. وقتی به‌دنبال یافتن شغل مورد علاقه من هستید با روش‌های زیادی برخورد می‌کنید اما یکی از مهم‌ترین روش‌های یافتن شغل مورد علاقه همین نمودار ون است.

پیدا کردن شغل مورد علاقه من با تجربه کردن

داشتن تجربه‌ای سخت می‌تواند در ایجاد شغل مورد نظر شما تأثیر گذار باشد یک مثال ساده کسی که دانشجوی پزشکی است به واسطه درس‌هایی که برایش سخت هستند موجب می‌شود نسبت به آن شغل پایبندی پیدا کند و به آن علاقه مند شود. ایسای در این زمینه از پسر جوانی می‌گوید که قصد داشت دکتر شود اما چون پدرش توسط یک مجرم به قتل رسید.

 

متوجه شد او برای معلم شدن آفریده شده است. آن معلم تعریف می کرد هر گاه وارد کلاس می‌شدم احساس می‌کردم، پدرم همراه من وارد می‌شود. بنابراین این چنین تجربه‌هایی می تواند در  انتخاب شغل شما و مسیر زندگیتان مؤثر باشد.

شجاع و جسور باشید تا به شغل مورد علاقه خود برسید

ایسای یکی دیگر از عوامل پیدا کردن شغل را داشتن شجاعت برای رسیدن به موفقیت در آن شغل می‌داند. در جایی از کتاب او می‌خوانیم برای مثال برنل کاتلن در محله قدیمی‌ای که در آن زندگی کرده بود اولین فروشگاه را بعد از طوفان کاترینا افتتاح کرد تا بتواند روحیه محله را  تقویت کند.

گاهی اوقات رسیدن به شغل دلخواه یعنی مقاومت در برابر نشدن‌های بسیار. در این گونه موراد معمولاً شما با علاقه و پشتکار و روحیه‌ای شکست ناپذیر شغل مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد.


نقش دیگران پیدا کردن شغل دلخواه

در این مورد ایسای از زندگی شارون لانگ می‌گوید که در طول زندگی خود شغل‌های مختلفی داشت. او روزی برای تسویه حساب دخترش به دانشگاه رفته بود در این هنگام که خزانه دار دانشگاه برگه‌های حساب را به دخترش دارد شارون آرام گفت ای کاش من هم بتوانم به دانشگاه بیایم.

خزانه‌دار که این حرف را شنید به اون نگاه کرد و گفت: خیلی هم دیر نشد. از آن پس شارون به دانشگاه رفت و در رشته انسان شناسی قانونی را ادامه داد.

در واقع هدف ایسای این است که به ما بگوید ارتباطات چقدر در پیدا کردن شغل مورد علاقمان مؤثر هستند. گاهی دیگران بدون اطلاع شما با رفتار و حرف‌هایشان شما را به این طرف و آن طرف هل می‌دهند. اما گاهی همین مسأله موجب پیشرفت شما و پیدا کردن شغل مورد علاقه شما می‌شود.

تأثیر سن در انتخاب شغل مورد علاقه من

در این باره ایسای معتقد است انسان‌ها باید به شغل مورد علاقه خود برسند و این مسأله هیچ ربطی به سن ندارد. برای مثال او در یکی از مصاحباتش با اشخاصی روبرو شد که در سن ۱۵ سالگی دوست داشت داور شود و کسی دیگر در سن ۳۰ سالگی علاقه داشت حسابدار شود اما در آخر هر دو فهمیدند که شغل مورد علاقه آن‌ها تکه کردن ماهی است.

تأثیر اتفاقات بعد از پیدا کردن شغل انتخابی        

ایسای معتقد است پیدا کردن شغل دلخواه یک پروسه ادامه دار است و می‌گوید: این که شما درک کنید چه شغلی دارید با این که این کار را با تمام وجود انجام دهید بسیار متفاوت است. پیدا کردن شغل دلخواه شاید شما را وادار کند مدتی برای کسی دیگر شاگردی کنید یا یک دوره کارآموزی طولانی مدت بگذرانید تا بتوانید به شغل مورد علاقه خود دست یابید.

یافتن شغل مورد علاقه من شاید شما را با چالش‌های جدیدی در زندگی‌تان مواجه کند پس باید خود را برای مقابله با این چالش‌ها آماده کنید.

رها کردن شغل پر درآمد برای پیدا کردن شغل مورد علاقه من

یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب شغل دلخواه بسیار دیده شده است این است که افرادی دیده شده که کار با درآمد بالا را رها کرده و برای انجام کاری که دوست دارند حقوق کم‌تری دریافت کرده‌اند اما دیده شده که آن‌ها از این روند راضی هستند. ایسای معتقد است انجام کاری که دوستش داریم با جدیت تمام می‌تواند در مسیر زندگی ما بسیار اثر گذار باشد. او از ما می‌خواهد به داستان‌ها نگاه کنیم و ببینیم که انجام کار مورد علاقه چقدر می‌تواند در زندگی شخص مؤثر واقع شود.

۳ ویژگی برای انتخاب شغل مورد علاقه من

در انتخاب شغل باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟ می‌خواهیم به شما سه ویژگی را معرفی کنم که در انتخاب شغل مورد علاقه بسیار مهم هستند و می‌توانند در ادامه مسیر شغلی برای شما مفید واقع شوند.

تأثیر شناخت خود در شغل مورد علاقه من

اولین مرحله از نظر ما شناخت خود شما از خودتان است. اگر شما ندانید به دنبال چه چیزی هستید و شغل مورد علاقه شما چیست؟ کسی دیگر هم نخواهد توانست به شما کمک کند. رشته‌ای در دانشگاه وجود ندارد که به شما بگوید به چه شغلی علاقه‌مند هستید. بنابراین من به شما یک کلید می‌دهم که می‌تواند در ادامه مسیر به شما کمک کند.

وقتی از خواب بیدار می‌شوید اولین کاری که دوست دارید انجام بدید چه کاری است؟  بدون در نظر گرفتن پول و صرفاً با توجه به نقاط قوت خود و احساسی که در این زمینه دارید به این سؤال فکر کنید. پیداکردن و یافتن شغل مورد علاقه من به طرز عجیبی با میزان شناخت شما از خودتان دارد پس قبل از هر اقدامی سعی کنید خودتان را خوب بشناسید.

ارتباط ارزش های ما با شغل مورد علاقه های من

داشتن درک درستی از  از سلسله مراتب تصمیمات و اهداف ما می‌تواند بسیار در این زمینه مؤثر باشد. برای مثال آیا برای شما شادی مردم و سلامتی آن‌ها و خانواده‌تان مهم است یا صرفاً موفقیت بی قید و شرط خودتان؟ داشتن درک صحیحی از باطن و درون ما می‌تواند در انتخاب شغل مورد علاقه ما بسیار مؤثر واقع شود.

نقش تجربه‌ها در یافتن شغل مورد علاقه من

یکی دیگر از  ویژگی‌هایی که در انتخاب شغل به ما کمک می‌کند، تجربیات ما است. ما دائماً در حال یادگیری هستیم. کارهایی را تجربه می‌کنیم که آن‌ها را دوست داریم یا از آن‌ها متنفریم. شما روزانه افرادی را می‌بینید که در حال انجام کارهای مختلف هستند و دوست دارید به جای آن‌ها باشید ولی واقعاً چه چیزی موجب می‌شود شما آرزو کنید به جای یک نفر دیگه باشید.

پیدا کردن موانع و انجام دادن شغل مورد علاقه من

معمولاً آدم‌ها به دو دلیل به طرف شغل مورد علاقه خود نمی‌روند. این افراد معمولاً فکر می‌کنند نمی‌توانند به آرایشگاه بروند و یا دیگران دائماً به آن‌ها می‌گویند تو نمی‌توانی این کار را انجام دهی. در واقع این افراد گرفتار دچار محدودیت می‌شوند.

فراموش نکنید برای موفقیت اولین و مهم ترین گام شروع یک کار است که می تواند شما را از این محدودیت نجات دهد بنابراین از همین الان شروع کنید. با شروع کردن یک کار و پیشرفت در آن اعتماد به نفس شما افزایش پیدا می کند و در ادامه مسیر موفقیت شما بیشتر خواهد شد.

تحقیق در مورد شغل مورد علاقه من

همان‌طور که گفتیم انتخاب شغل مورد علاقه بسیار مهم است و می‌تواند در مسیر پیشرفت شما بسیار مؤثر واقع شود. شناختن نقاط ضعف و قوت برای این که بتوانیم شغل مورد علاقه خود را پیدا کنیم ضروری است. لازم است شما در زمینه شغل‌های مختلف تحقیق کنید تا بتوانید شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید.

یافتن شغل مورد علاقه من امری زمان‌بر است و ممکن است تا چندین ماه زمان بگیرد پس برای پیدا کردن آن عجله نکنید.

فراموش نکنید انتخاب شغل باید با توجه به استعدادهای شما باشد. زیرا در غیر این صورت می تواند برای شما فقط یک تجربه شکست باشد تا یک شغل مورد علاقه. گاهی شما باید عملاً وارد چندین شغل شوید تا بتوانید شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید.

تحقیق در مورد شغل محبوب شما به شما این امکان را می‌دهد تا گاهی برای آن شغل مهاجرت کنید و یا از شهری به شهر دیگر بروید تا بتوانیددر شغل مورد علاقه خود موفق شوید.

۶ نکته مهم در انتخاب شغل مورد علاقه

اینکه آیا تازه از دانشگاه خود فارغ التحصیل شده‌اید و یا اینکه یک کارمند قراردادی هستید که به دنبال یافتن یک محل کار جدید و بادوام‌تر می‌گردید می‌تواند برای شما اندکی استرس آور باشد.

در حقیقت یافتن شغلی متناسب با سبک زندگی و نیازهای شما موضوعی است که باعث می‌شود نتوانید به راحتی هر شغلی را به منظور کسب درآمد خود قبول کنید. پس اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که دائما از خود می‌پرسید شغل مورد علاقه من چیست باید به شما بگویم که با مطالعه این بخش از مقاله تا حدودی می‌توانید به پاسخ مورد نظر خود برسید.

با توجه به این مسئله ما تصمیم گرفتیم تا برای شما ۷ نکته ذکر کنیم که با کمک آن می‌توانید راحتتر شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

  1. مجموعه مهارت‌های خود را مشخص سازید

برخی از افراد جستجو در راستای یافتن شغل مورد علاقه خود را تنها با مشاهده عناوین شغلی که مناسب با اهداف آن‌هاست محدود می‌کنند. بهتر است به جای این کار ابتدا اقدام به مشخص کردن مجموعه مهارت‌هایی کنید که در آن‌ها تخصص دارید و یا اینکه سعی کنید این مهارت‌ها را گسترش دهید با انجام این کار می‌توانید مشاغلی را که به بهترین وجه ممکن با تجربیات و آموزه‌های شما مطابقت دارند را شناسایی نمایید و بر اساس علاقه خود اقدام به انتخاب یکی از آن‌ها کنید در این راه توسعه فردی کلید موفقیت شما خواهد بود.

  1. از منابع آنلاین و وب سایت‌های شرکت‌ها استفاده کنید

این روزها به لطف اینترنت یافتن شغل مورد نظر خود اندکی نسبت به گذشته راحت‌تر شده است، زیرا شرکت‌ها دیگر با استفاده از وب‌سایت خود اقدام به تبلیغ فرصت‌های شغلیشان می‌نمایند و همچنین وجود برنامه‌ها و سیستم عامل‌های جستجوی کار نیز می‌تواند به شما در راستای یافتن بهترین شغل مورد نظر کمک کند.

در خصوص استفاده از این برنامه‌ها باید به شما بگویم که از آن‌ها تنها به منظور یافتن یک موقعیت شغلی خاص استفاده نکنید بلکه به دنبال یافتن «مشاغل مشابه» یا «مشاغل پیشنهادی» که ممکن است سیستم به شما ارائه دهد نیز باشید.

  1. بهترین گزینه‌ها را جستجو کنید

اگر عاشقانه به دنبال یافتن شغل موردعلاقه خود هستید بهتر است تا جستجوی خود را تنها محدود به موقعیت‌هایی کنید که متناسب با مجموعه مهارت و اهداف شغلی شما باشد. همچنین برای اینکه بتوانید نسبت به شغل مورد نظرتان اطمینان کسب کنید بهتر است تا کمی قبل از پذیرفتن این موقعیت شغلی درباره زمینه‌های کاری آن شرکت تحقیق کنید تا بتوانید اهداف و ارزش های اصلی آن را درک کنید.

  1. رزومه خود را متناسب با  موقعیت شغلی مورد نظرتان تنظیم کنید

نکته مهم بعدی در خصوص یافتن شغل مورد علاقه من این است که حتی اگر به دنبال یافتن مشاغلی هستید که همگی به یک صنعت تعلق دارند باز هم مهم است که رزومه خود را متناسب با آن شغل خاص که می‌خواهید به منظور پذیرش در آن درخواست دهید تنظیم کنید. با انجام این کار شما نسبت به رزومه‌هایی که سایر رقیبان شما به منظور استخدام به به شرکت ارائه می‌دهند اندکی جلوتر می‌افتید.

  1. برای مصاحبه کاری خود به بهترین نحو ممکن آماده شوید

قبل از مصاحبه ما به افراد جویای کار پیشنهاد می‌کنیم که سه کار زیر را انجام دهند:

  • در وهله اول باید درباره شرکتی که می‌خواهید در آن مشغول به کار شوید اندکی تحقیق کنید.
  • اقدام به مطالعه سؤالات سخت و رایج در مصاحبه‌ها کنید و اندکی آن‌ها را تمرین نمایید.
  • به جستجوی اطلاعات درباره شخصی که قرار است از  شما مصاحبه کند بپردازید.
  1. حلقه آشنایان خود را گسترش دهید

اگر همواره از خود می‌پرسید که شغل مورد علاقه من چیست و چگونه باید به آن برسم باید بگویم که افزایش حلقه و تعداد آشنایان گزینه بعدی است که شما به واسطه آن ممکن است بتوانید به شغل رویایی خود دست پیدا کنید.

همانطور که می‌دانید یافتن شغل رویایی امری دشوار است، بنابراین شما با گفت و گو با دوستان همکاران و اعضای خانواده که حلقه آشنایان شما محسوب می‌شوند ممکن است تا حدودی سرعت رسیدن به این خواسته‌تان را بهبود ببخشید، زیرا گزارشات حاکی از آن است که ۳۵ درصد از افراد توانستند از طریق خانواده و دوستان مشترکشان شغل رویایی خود را پیدا کنند. دوستان شما به چه مشاغلی علاقه دارند؟

برخی از سؤالات رایج

شغل مورد علاقه، چه تاثیری در کیفیت زندگی ما دارد؟

افرادی که به انجام شغل دلخواه‌شان مشغولند، نه ­تنها از مسیر خود لذت می‌برند، بلکه در زمینه کسب درآمد هم موفق­­تر عمل می‌کنند و شادی و سرزندگی ازجمله خصوصیات آن‌ هاست.

 علاقه چیست؟

علاقه، تمایل یا رغبت، مولفه­‌ای است که در برخورد با موضوعات، باعث ایجاد حسی در ما می‌شود. این حس، منجر به عمل یا عکس العملی از سمت ما می‌گردد که می ‌تواند نمایان ‌گر استعدادها ما باشد.

چرا نقش علاقه در شغل مهم است؟

علاقه همان انگیزه­ای است که همچون نوری در تاریکی باعث امیدواری است.نیرویی که در هنگام خستگی موجب برخواستن ماست و هدف ­ها و خواسته‌هایمان از دل علایقمان متولد می‌شوند.

افرادی که علاقه­‌شان را میدانند جهت و سمت سو دارند. دارای برنامه­‌های منظم و تدوین شده­ای هستند و این نظم، کلید موفقیت آنهاست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 15 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست